måndag 14 september 2009

Torsdag den 10/9: Jag är verkligen vilse i Växjö ibland

Får ett så kallat e-recept på medicin skickat till mig vilket innebär att jag lättad kan lämna min soffa för att på svaga ben gå till Apoteket och hämta medicinen. Det finns två Apotek i stadskärnan och de ligger båda på högra sidan om jag går från Oxtorget mot Stora torget, det vet jag med säkerhet. När jag gått genom hela stan och närmar mig Pressbyrån, ett stenkast från Stora torget, har jag inte sett ett enda Apotek. Mystiskt. Jag måste ha varit ouppmärksam när jag promenerat genom stan, det har nämligen hänt förr. Så efter att ha tagit mig lite mer än en kilometer på sega ben börjar jag min sega vandring tillbaka ca 350 meter och finner Apoteket Shopen. Platsen där inga recept kan hämtas ut. Det gör man nämligen på Apoteket Lejonet som ligger i Linnégallerian som ligger, ironiskt nog, mittemot Pressbyrån. Så det är bara påbörja den plågsamma och svettiga returpromenaden i riktning mot Stora torget.

Som ni förstår så är jag efter lite mer än sju månader fortfarande vilse i Växjö ibland. Men i väntan på att Apoteket skulle öppna så finner jag lösningen på detta problem. I grannbutiken Skivan & Boken säljer man nämligen spelet Vad vet du om Växjö? (tror spelet heter så) på extrapris. Detta spel ska jag inhandla och plåga en del av er med så snart jag återvänt och kommit i ordning i Sundsvall i början av oktober. Då ska ni få lära er allt och lite till om denna lilla stad som varit mitt hem de senaste månaderna. Allt i glada vänners lag och förhoppningsvis tillsammans med något matnyttigt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

DET åter BRA det!

Har själv varit med om många mystiska grejer de senaste dagarna eftersom jag är vilse i storstaden, på kraniosakralkurs, närmare bestämt järfälla. men opendlar lite hit och dit mellan järfälla och bagarmossen., har hittat nya åkrutter, känne rmig riktigt stolt och världsvan.

jag har hittat svarta hål i mig själv och unwindat tredje ögat 8-)

Unknown sa...

LÅTER