måndag 14 september 2009

Lördag den 12/9: Vancouver Canucks-biljetterna beställda

Trots en natt av evinnerligt hostande och ögoninflammation på vänsterögat (se inlägg ovan) så beger jag mig först till jobbet för att hämta allt utställningsmaterial, och sedan till Stora torget glad i hågen att få träffa de andra deltagarna i tältet. Jag möts av ett enda stort ingenting. Tältet är visserligen uppställt men består av ca 720 kubikmeter luft. Men klockan är bara 9.00 så de kommer nog snart.

Klockan 10.00 har ingen kommit. Inte heller kl 12.00. När jag återvänder efter en halvtimmes inköpsrunda kl 17.30 har någon från Växjö kommun varit där och lagt ut flis i ena hörnet. När jag tänker ge upp för kvällen dyker det upp lite folk från Växjö kommun för att bära in lite stafflier och tavlor som ska användas nästa dag. Allt ställs i en enda hög. Jag känner att jag behöver ett brejk från allt så jag beger mig hem och fixar lite spaghetti och bacon till middag som förtärs med lite engelsk fotboll.

Runt kl 20.30 beger jag mig till jobbet för att bevaka biljettsläppet av Vancouver Canucks-biljetterna, den enda delen (och en av de viktigaste) av resan som inte kunnat göras tidigare. Här kan hela Vancouverresan gå från att vara en fluffig sufflé till att endast vara en platt pannkaka om det vill sig riktigt illa. Men allt går smidigt och kl 21.13 är bokningen av biljetterna till matcherna mellan Vancouver och Edmonton och Vancouver och San José gjorda. Precis de platser vi önskat oss, i kurvan på rad 7-8. Biljetterna snittar 1000 kr/st. Inget roligt pris kanske men de vitala delarna i Vancouverresan (resa, boende och hockeybiljetter) är hur som helst fixade och betalda.

2 kommentarer:

Maggan sa...

Sharks!!!???

Glenninski sa...

Jajamensan. Nu hoppas jag få se tre av mina favoritmålvakter under dessa två matcher: Roberto Luongo (Van), Nikolai Khabibulin (Edm) och Nabokov (SJ). Så det blev som vi/jag hoppades. Lena har jag ju "bara" lyckats få intresserad av Timrå än så länge. Men det blir nog ändring på det med tiden =). Ska nog lyckas få henne att gilla lite NHL-hockey också.

Hon har ju redan nu sitt eget intresse i dessa matcher då Vancouver har Östersundssonen Alexander Edler i sin laguppställning =).